Brev:
Vil ikke spise aftensmad - 10 mdr.
23. januar 2012
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise aftensmad - 10 mdr.
Kære Helen
Vi kunne godt bruge et råd ang. aftensmad til vores søn som nu er 10 mdr. gammel.
Til morgenmad får han havregrød og jeg synes han spiser en god portion.
Han går i vuggestue, hvor han får resten af sine måltider bort set fra aftensmaden. De siger altid at han spiser rigtig godt, når vi henter ham om eftermiddagen.
Til aften giver vi ham det ham det samme mad som os, fx. pasta med kødsovs, frikadeller med kartofler og lignende. Problemet er at han kun vil spise få skefulde, hvorefter han vender hovedet væk. Vi prøver også at han selv kan spise maden med hænderne, men han er ikke interesseret. Hvis han gerne vil spise, så er det oftest kun kødet han vil spise.
Vi tilbyder ham så andet mad, da vi gerne ville være sikker på at ham bliver mæt. Det kunne være ostehaps, frugt eller brød, hvilket ham gerne vil spise.
Er det forkert af os? Kan han godt komme i seng uden mad? Er han gammel nok til at forstå, at hvis han ikke spiser det som bliver serveret, så er der ikke andet og så får han ikke have frugt og lign.?
Jeg ammer ham før han bliver lagt i seng, men jeg har ikke så meget mælk mere, så det er ikke en stor mængde han får.
Han sover ikke så godt om natten, og derfor har vi også været i tvivl om han måske kunne være sulten når han ikke spiser så meget om aftenen?
Med venlig hilsen
Alexanders forældre